Forschung
Forschungsschwerpunkte:
- MINT-Mädchenförderung/Mentoring
- Leistung macht Schule − Transfer in die Schullandschaft
- Predicting premature match closure in online mentoring for girls in STEM
Publikationen
Emmerdinger, K., Uebler, C., Heyna, K., Ziegler, A. & Stöger, H. (2023). MINT-Mädchenförderung durch die Kombination von Online-Expertinnen-Mentoring und schulischer Begleitung. In C. Fischer, C. Fischer-Ontrup, F. Käpnick, N. Neuber & C. Reintjes (Hrsg.), Potenziale erkennen – Talente entwickeln – Bildung nachhaltig gestalten. Beiträge aus der Begabungsförderung (S. 211–223). Münster: Waxmann.
Uebler C., Emmerdinger K. J., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2023). Dropping out of an online mentoring program for girls in STEM: A longitudinal study on the dynamically changing risk for premature match closure. Journal of Community Psychology, 51, 3121-315. https://doi.org/10.1002/jcop.23039
Uebler, C. (2019). Threshold resummation studies for polarized and unpolarized high-pT hadron production at COMPASS. Dissertation, Universität Regensburg.
Uebler, C., Schäfer, A., & Vogelsang, W. (2017). Direct- and resolved-photon threshold resummation for polarized high-pT hadron production at COMPASS. Phys. Rev. D, 96, 074026. https://doi.org/10.1103/PhysRevD.96.074026
Uebler, C., Schäfer, A., & Vogelsang, W. (2015). Threshold resummation for polarized high-pT hadron production at COMPASS. Phys. Rev. D, 92, 094029. https://doi.org/10.1103/PhysRevD.92.094029
Vorträge
Emmerdinger, K., Bayer, S., Uebler, C., Ziegler, A. & Stöger, H. (2022, September). Mädchen für MINT begeistern: Ein kombiniertes Online-Mentoring und Schulprogramm für die Sekundarstufe. Vortrag auf der 5. LemaS-Jahrestagung, Berlin.
Emmerdinger, K., Uebler, C., Heyna, K., Ziegler, A. & Stöger, H. (2022, September). Mentoring als Maßnahme zur individuellen Förderung leistungsstarker und besonders motivierter Schülerinnen und Schüler. Workshop auf der 5. LemaS-Jahrestagung, Berlin.
Uebler C., Emmerdinger K. J., Ziegler, A., & Stoeger, H. (2022, July). Dropping out of an online mentoring program for girls in STEM: A longitudinal approach on the dynamics of risk using survival analysis. Presentation at the 6th Network STEM and Gender Conference, Munich, Germany.